CONȚINUTURI - Clasa a III-a
Organizarea textului scris. Scrierea caligrafică. Aşezarea corectă în
pagină: plasarea titlului, folosirea aliniatelor.
Scrierea corectă a cuvintelor care conţin grupurile de litere: ce, ci, ge,
gi, che, chi, ghe, ghi.
Scrierea
corectă a cuvintelor. Scrierea corectă a cuvintelor care conţin consoana m înainte de p
sau b.
Scrierea corectă a cuvintelor
care conţin diftongii oa, ea, ia, ie, ua, uă,
a celor care conţin â şi î, x.
Scrierea corectă: s-a/sa, s-au/sau, într-o, într-un,
dintr-o, dintr-un.
Semnele de punctuaţie: punctul,
semnul întrebării, semnul exclamării, linia de dialog, două puncte, virgula (numai
în cazul substantivelor în vocativ şi în enumerare).
Proba de
concurs la clasa a III-a va cuprinde o dictare, exerciţii de identificare a
formelor corecte sau incorecte, exerciţii de introducere corectă în propoziţie
a unei ortograme, exerciţii de ordonare alfabetică a unor cuvinte date.
CALENDARETAPA PE ŞCOALĂ - 28 noiembrie 2014;
ETAPA PE CERC PEDAGOGIC- 2 februarie 2015;
ETAPA JUDETEANA - 4 aprilie 2015.
CONCURSUL JUDETEAN "COPILARIA-CUVANT SI CREATIE"
CONȚINUT - Clasa a III-a
·
Etapa la nivel de școală:
·
Cartea ( actualizare:
aşezarea textului în pagină). Cuprinsul.
Tipuri de litere de tipar
·
Textul literar
·
Textul narativ.
·
Comunicarea orală. Componentele comunicării orale.
·
Comunicarea prin imagini
·
Dialogul. Formule de prezentare, permisiune, solicitare
· Propozitia. Delimitarea cuvintelor în
propoziții. Semnele de punctuație. Intonarea
propozițiilor
· Cuvântul. Silaba. Despărțirea in silabe
· Sunetul și litera. Vocale și consoane
· Cuvinte cu înțeles asemănător / opus
· Așezarea corectă a textului în pagina caietului
· Formularea de întrebări și răspunsuri
· Așezarea corectă în pagină a textului în versuri
· Scrierea corectă a: sa / s-a, sau / s-au ,
într-un, într-o, dintr-un dintr-o
·
Etapa la nivel de cerc pedagogic:
·
Textul literar
·
Textul narativ
·
Formularea ideilor principale. Planul simplu de idei
·
Povestirea orală/ scrisă a unui fragment / text de
mica întinder
·
Scrierea corectă a ortogramelor ia / i-a, iau / i-au, ne-a/ nea, ne-am / neam,
la / l-a
·
Părțile unei
compuneri. Compunere după un șir de ilustrații.
·
Cuvântul – parte de vorbire
·
Substantivul -
fel, număr
·
Scrierea corectă
- ee, ii
·
Compunere după un șir de întrebări .
*La care se adaugă
conţinuturile precizate pentru faza de la nivelul şcolii
·
Etapa judeţeană:
·
Textul literar
·
Textul narativ
·
Compunerea după un plan de idei.
·
Adjectivul.
·
Poziția adjectivului față de substantiv.
·
Acordul adjectivului cu substantivul.
·
Pronunțarea și scrierea corectă a adjectivelor terminate
în -iu
·
Pronumele.
·
Pronumele personal.
·
Persoana și numărul pronumelui
personal.
·
Scrierea și pronunțarea corectă a pronumelor
personale care încep cu – e.
*La care se adaugă conţinuturile
precizate pentru faza pe şcoală şi cea de la nivelul cercului pedagogic
CALENDAR:
Etapa la nivelul școlii – 13 decembrie 2014
Etapa la nivel de cerc
pedagogic – 21 februarie 2015, în unitaţi
de învățământ desemnate la nivelul fiecărui cerc pedagogic din judeţ;
Etapa judeţeană – 25
aprilie 2015, în unităţi de învățământ desemnate la nivelul județului;
CONCURSUL JUDETEAN "EUXIN MATH"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu